domingo, 24 de agosto de 2014

FALLA 2014 FORMIGUETES

Aquesta entrada vaig a explicar-vos-la una miqueta. 
A l'escola on treballe és on també porté a la meua filla major (la menuda va a l'escoleta) i com a bons valencians que som celebrem tots els anys la festa de les falles a l'escola.
La falla de l'escola consisteix en un conjunt de totes les falletes que aporten els xiquets amb col.laboració dels pares. L'escola anualment treballa un tema comú que després per cicles concretem. Noa anava a la classe de 3anys i el tema va ser els animals.
Vaig aprofitar que la classe es deia "la classe de les formiguetes"  per construir un formiguer i així els xiquets pogueren vore com és un formiguer.


Amb una caixa de bolquers de la meua filla menuda (Blanca) vaig fer la base (donat que complia les mesures que marcava l'escola), la vaig folrar i a la part de dalt vaig posar un tros de moqueta verda que tenia per casa. Els laterals els vaig adornar amb una cinta i al centre vaig per amb cola i paper de diari una muntanyeta que simulava la terra que trauen les formigues per fer els conductes baix de terra.


Per una banda del formiguer eixia una fila de formigues que vaig fer amb un collar trencat de boles negres que tenia per casa. I per l'altra banda del formiguer entrava una fila de formigues carregades amb menjar per emmagatzemar dins.


Clar que no em vaig conformar en mostrar el formiguer per fora i vaig fer que la caixa es poguera obrir per la meitat. De manera que els xiquets pogueren vore i palpar els conductes per on se suposa que passen les formiguetes. al final de cada conducte vaig posar un poc de menjar que emmagatzemen les formigues.
Encara que no es veu, al final d'un conducte hi havia una formiga més gran que simulava la reina.


Alguns detalls de la part superior com, pedretes, cuquets fets de plastelina, rames, ...


També caragols, marietes, papallones, setes, flors,...

He de dir que va ser classificada, però no va guanyar al concurs intern de l'escola.
La meua filla amb 3 anys va fer la seua col.laboració amb alguns detalls, recollida de materials, modelatge de cucs, caragols, ... però evidentment jo vaig fer la major part.

Espere que vos agrade!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario